PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望
学習開発学研究 9 号
51-58 頁
2016-03-16 発行
アクセス数 : 1393 件
ダウンロード数 : 787 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 9 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/39425
ファイル情報(添付) |
JEducSci_9_51.pdf
1.26 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望
|
タイトル ( eng ) |
Overview and Outlook Studies on PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) of Tire2
|
作成者 |
枝廣 和憲
松山 康成
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 9 |
開始ページ | 51 |
終了ページ | 58 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
This study, for the development of PBIS (Tire2) in Japan, was an overview of the study of the United States of PBIS and PBS. In the United States we have introduced the PBIS (Tire2). Efficacy of PBIS (Tire2) has been demonstrated in special needs education. We were focused on Functional Behavior Assessment (FBA), Daily Behavior Form, Teach Social Skills, Check-In Check-Out (CICO), First Step to Success (FSTS), Good Behavior Game and Teach Conflict Resolution Skills. We created a trial basis introduction model for PBIS (Tire2) in Japan.
|
著者キーワード |
ポジティブな行動介入と行動支援
特別支援教育
多層支援
PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports)
Special Needs Education
Layer Support
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2016-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|