聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究
学習開発学研究 9 号
45-50 頁
2016-03-16 発行
アクセス数 : 925 件
ダウンロード数 : 335 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/39424
ファイル情報(添付) |
JEducSci_9_45.pdf
783 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究
|
タイトル ( eng ) |
Practical Study on the Support for Students with Hearing Impairment
|
作成者 |
枝廣 和憲
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 9 |
開始ページ | 45 |
終了ページ | 50 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
This paper is practical study on the support for students with hearing impairment. The method of the main support for students with hearing impairment is note-take. In the present study, the note-takers was observed. They completed a questionnaire about Social Interest and skills of note-take. The results indicated that Social Interest change was not seen. Note-takers performed significantly higher on some factors in skills of note-take. The results from a qualitative analysis indicated that they grew mentally. For example, they have noticed the importance of trusting one’s partner, and have noticed importance of communication with their partner and students with hearing impairment.
|
著者キーワード |
聴覚障がい学生
パソコンノートテイク
支援者養成
障害を理由とする差別の解消の推進に関する法律
Student with Auditory Disorder
Note-Take with PC
Training of Supporter
Convention on the Rights of Persons with Disabilities
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2016-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|