中国における保育者のメンタルヘルスに関する研究 : レジリエンスに着目して

アクセス数 : 895
ダウンロード数 : 199

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
中国における保育者のメンタルヘルスに関する研究 : レジリエンスに着目して
タイトル ( eng )
A Study of Chinese Preschool Teachers' Mental Health with a Focus on Resilience
作成者
王 路曦
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
64
開始ページ 147
終了ページ 154
抄録
This study examines the resilience of preschool teachers and suggests ways to improve their mental health. These suggestions relate to teachers' years of experience and educational background, and focussed on 200 Chinese preschool teachers. The study found that the resilience of veteran Chinese preschool teachers, especially in terms of social support and self-efficacy, is lower than new and mid-career teachers. The study also found that preschool teachers with university degrees have lower self-efficacy than teachers who graduated from training colleges. Based on these results, it is necessary to enrich the veteran preschool teachers' social support and construct a system to enhance their self-efficacy. There is also a need to reinforce the knowledge and skills of preschool teachers with college degrees.
著者キーワード
メンタルヘルス
レジリエンス
保育者
中国
mental health
resilience
preschool teacher
China
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2015-12-18
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039