関数の考えを育てる関数指導Ⅱ
中学教育 : 研究紀要 Volume 46
Page 43-49
published_at 2015-03-18
アクセス数 : 1443 件
ダウンロード数 : 463 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/37956
File |
JourJrhighEdu_46_43.pdf
1.67 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
関数の考えを育てる関数指導Ⅱ
|
Title ( eng ) |
Function instruction which raises the idea of a function II
|
Creator | |
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 46 |
Start Page | 43 |
End Page | 49 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Abstract |
本研究の目的は,理想とする変化の割合の力を育てることのできる指導過程を考案し,その効果を検証することである。そのため,理想とする変化の割合のカを設定し,それに対する従来の関数指導の課題点を示唆し,理想とする力を育てることができる指導過程を考案した。その結果,指導過程の実践の際では,理想とする姿がおおむね見られたが,単元の最後に行った授業では理想とする姿は見られなかった。
The purpose of this study is to devise a process guidance that can grow the rate of force change to the ideal is to verify the effect. Therefore, set the rate of force change to the ideal, and suggests the problems of the conventional functions guidance for it, was devised guidance process that can grow force to ideal. As a result, to obtain the actual to the ideal and could not sufficiently.
|
Keywords |
変化の割合
rate of change
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2015-03-18 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623
|