関数の考えを育てる関数指導Ⅱ

中学教育 : 研究紀要 Volume 46 Page 43-49 published_at 2015-03-18
アクセス数 : 1443
ダウンロード数 : 463

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
File
JourJrhighEdu_46_43.pdf 1.67 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
関数の考えを育てる関数指導Ⅱ
Title ( eng )
Function instruction which raises the idea of a function II
Creator
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 46
Start Page 43
End Page 49
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Abstract
本研究の目的は,理想とする変化の割合の力を育てることのできる指導過程を考案し,その効果を検証することである。そのため,理想とする変化の割合のカを設定し,それに対する従来の関数指導の課題点を示唆し,理想とする力を育てることができる指導過程を考案した。その結果,指導過程の実践の際では,理想とする姿がおおむね見られたが,単元の最後に行った授業では理想とする姿は見られなかった。
The purpose of this study is to devise a process guidance that can grow the rate of force change to the ideal is to verify the effect. Therefore, set the rate of force change to the ideal, and suggests the problems of the conventional functions guidance for it, was devised guidance process that can grow force to ideal. As a result, to obtain the actual to the ideal and could not sufficiently.
Keywords
変化の割合
rate of change
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2015-03-18
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623