幼児の集団ソーシャルスキルトレーニング : 長期効果の検討 <原著論文>
幼年教育研究年報 35 巻
37-44 頁
2013-07-31 発行
アクセス数 : 1824 件
ダウンロード数 : 2155 件
今月のアクセス数 : 14 件
今月のダウンロード数 : 8 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/37768
ファイル情報(添付) |
AREC_35_37.pdf
927 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
幼児の集団ソーシャルスキルトレーニング : 長期効果の検討 <原著論文>
|
タイトル ( eng ) |
Long-term Maintenance of a Classroom-Based Social Skills Training for Preschool Children. <Original work paper>
|
作成者 | |
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 35 |
開始ページ | 37 |
終了ページ | 44 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The present study examined long-term maintenance of classroom-based Social Skills Training (SST) on preschool children. Twenty-six preschool children (4-5 age) participated in six sessions of SST. The target social skills were positive social initiations and responses. The coaching procedure comprised instruction, modeling, behavioral rehearsal, feedback, and reinforcement. The results indicated maintenance of intervention effects in teacher-rated social skills, problem behavior, and social behaviors assessed through behavior observations. At 1 year follow-up there were improvements on teacher-rated problem behaviors (aggressive/disruptive behavior and inattention/hyperactive behavior) for classroom-based intervention for boys.
|
著者キーワード |
long-term maintenance
preschool children
classroom-based social skills training
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2013-07-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2013 幼年教育研究年報編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|