オルフ・シュールヴェルクにおける音楽教育的要素 : 《子どものための音楽》を中心に
音楽文化教育学研究紀要 26 号
73-80 頁
2014-03-20 発行
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MusicCultEduc_26_73.pdf
734 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
オルフ・シュールヴェルクにおける音楽教育的要素 : 《子どものための音楽》を中心に
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タイトル ( eng ) |
Element of the Music Education in Orff-Schulwerk : Focusing on Five Volumes of Musik für Kinder
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作成者 |
吉井 也代里
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収録物名 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
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号 | 26 |
開始ページ | 73 |
終了ページ | 80 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
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抄録 |
The purpose of this study is to support Orff’s education philosophy through analysis of a musical education element in Orff-Schulwerk as all-around education focusing on five volumes of Musik für Kinder and to consider Orff’s musical education view.
The analytic method divides the element which constitutes music into six items (1) melody, (2) ostinato, (3) basso ostinato, (4) harmony, (5) rhythm, (6) music style, and shows the feature of Orff’s educational work. Consideration is performed from two viewpoints of the musical education element; one is learned from each part, another is learned by ensemble. From the whole consideration, what exists at the center of Orff’s musical education view was concluded, when man was pulling out the musical feeling which it has originally, and capability. Orff makes language a form to a rhythm and sound, and makes it shift to a motion in expression fellows, and joy and deep emotion of the moment of being connected as play or movement were used in musical education. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
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発行日 | 2014-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
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