小学校音楽科教科書における創作活動の取り扱い : 題材のねらいと活動の役割に着目して
音楽文化教育学研究紀要 26 号
57-63 頁
2014-03-20 発行
アクセス数 : 1072 件
ダウンロード数 : 366 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36934
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
小学校音楽科教科書における創作活動の取り扱い : 題材のねらいと活動の役割に着目して
|
タイトル ( eng ) |
Music Making in the Elementary School Music Textbooks : With a Focus on the Aim of Each Subject and Effects of Activities
|
作成者 |
岡崎 藍
|
収録物名 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
|
号 | 26 |
開始ページ | 57 |
終了ページ | 63 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|
抄録 |
The purpose of this study is to clarify the process of systematic development on music making in elementary school.
Using music textbooks and teacher’s manuals published in 2011, it was analyzed how music making is treated in order to achieve the aim of each subject which the textbooks ask for. In conclusion, finding revealed that music making is treated by two different methods, one of which is the means for achieving the purpose and the other is composition. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
|
発行日 | 2014-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|