現代イタリアの音楽教育システムにおける歌唱教育についての研究 : Delfratiの普通教育機関と専門教育機関での音楽科教科書の比較をとおして
音楽文化教育学研究紀要 26 号
15-22 頁
2014-03-20 発行
アクセス数 : 906 件
ダウンロード数 : 199 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36929
ファイル情報(添付) |
MusicCultEduc_26_15.pdf
565 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
現代イタリアの音楽教育システムにおける歌唱教育についての研究 : Delfratiの普通教育機関と専門教育機関での音楽科教科書の比較をとおして
|
タイトル ( eng ) |
A Research on the Teaching of the Singing of Music Education System in Contemporary Italy : The Comparative Study of the Music Textbooks of School Educational Institution and Professional Educational Institution by Delfrati
|
作成者 |
大野内 愛
|
収録物名 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
|
号 | 26 |
開始ページ | 15 |
終了ページ | 22 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|
抄録 |
In order to explore the present state of vocal music education within Italy’s music education system, this paper surveys the content of textbooks used in specialized and non-specialized educational institutions and, with reference to the educational philosophy of Delfrati, considers how the objectives and significance of vocal music education vary according to institution type. Results reveal that the main objective of vocal music education in Italy is to acquire an awareness of pitch. Although this objective is the same for both non-specialized and specialized education institutions, an examination of further objectives reveals differences between the two types of institution. Since non-specialized educational institutions aim to foster love for music and the ability live alongside it, while specialized educational institutions aim to provide education that also strives to nurture musicians, the nature of vocal music education can be seen to vary according to institution type.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
|
発行日 | 2014-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|