ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
学習開発学研究 8 号
223-229 頁
2015-03-16 発行
アクセス数 : 840 件
ダウンロード数 : 898 件
今月のアクセス数 : 11 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36781
ファイル情報(添付) |
JEducSci_8_223.pdf
826 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
|
タイトル ( eng ) |
Study of Bruner’s Educational Theory (4) : College student days <Research Article>
|
作成者 |
今井 康晴
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 8 |
開始ページ | 223 |
終了ページ | 229 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
This study uses Jerome Bruner’s autobiography to examine the formative process of his education theory. In this paper, I focus on his life at Duke University, his time at Harvard University, and his involvement in World War II, and I analyze this period with respect to his political influences and his academic activities in psychology and pedagogy. I also consider Bruner’s personal relationships and involvement with other educators.
|
著者キーワード |
Bruner
Autobiography
college life
Duke University
Harvard University
ブルーナー
自伝
大学生活
デューク大学
ハーヴァード大学
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2015-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|