ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>

学習開発学研究 Issue 8 Page 223-229 published_at 2015-03-16
アクセス数 : 840
ダウンロード数 : 898

今月のアクセス数 : 11
今月のダウンロード数 : 1
File
JEducSci_8_223.pdf 826 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
Title ( eng )
Study of Bruner’s Educational Theory (4) : College student days <Research Article>
Creator
Imai Yasuharu
Source Title
学習開発学研究
Journal of Learning Science
Issue 8
Start Page 223
End Page 229
Journal Identifire
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
Abstract
This study uses Jerome Bruner’s autobiography to examine the formative process of his education theory. In this paper, I focus on his life at Duke University, his time at Harvard University, and his involvement in World War II, and I analyze this period with respect to his political influences and his academic activities in psychology and pedagogy. I also consider Bruner’s personal relationships and involvement with other educators.
Keywords
Bruner
Autobiography
college life
Duke University
Harvard University
ブルーナー
自伝
大学生活
デューク大学
ハーヴァード大学
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
Date of Issued 2015-03-16
Rights
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X