ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
学習開発学研究 Issue 8
Page 223-229
published_at 2015-03-16
アクセス数 : 840 件
ダウンロード数 : 898 件
今月のアクセス数 : 11 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36781
File | |
Title ( jpn ) |
ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
|
Title ( eng ) |
Study of Bruner’s Educational Theory (4) : College student days <Research Article>
|
Creator |
Imai Yasuharu
|
Source Title |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
Issue | 8 |
Start Page | 223 |
End Page | 229 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
Abstract |
This study uses Jerome Bruner’s autobiography to examine the formative process of his education theory. In this paper, I focus on his life at Duke University, his time at Harvard University, and his involvement in World War II, and I analyze this period with respect to his political influences and his academic activities in psychology and pedagogy. I also consider Bruner’s personal relationships and involvement with other educators.
|
Keywords |
Bruner
Autobiography
college life
Duke University
Harvard University
ブルーナー
自伝
大学生活
デューク大学
ハーヴァード大学
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
Date of Issued | 2015-03-16 |
Rights |
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|