ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>

学習開発学研究 8 号 223-229 頁 2015-03-16 発行
アクセス数 : 840
ダウンロード数 : 898

今月のアクセス数 : 11
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JEducSci_8_223.pdf 826 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ブルーナーの教育論に関する一考察(4) : 大学時代を中心に <研究論文 : 学習開発学の今>
タイトル ( eng )
Study of Bruner’s Educational Theory (4) : College student days <Research Article>
作成者
今井 康晴
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
8
開始ページ 223
終了ページ 229
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This study uses Jerome Bruner’s autobiography to examine the formative process of his education theory. In this paper, I focus on his life at Duke University, his time at Harvard University, and his involvement in World War II, and I analyze this period with respect to his political influences and his academic activities in psychology and pedagogy. I also consider Bruner’s personal relationships and involvement with other educators.
著者キーワード
Bruner
Autobiography
college life
Duke University
Harvard University
ブルーナー
自伝
大学生活
デューク大学
ハーヴァード大学
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2015-03-16
権利情報
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X