Introducing Dialogue in Early Foreign Language Teaching <Research Article>

学習開発学研究 8 号 105-111 頁 2015-03-16 発行
アクセス数 : 844
ダウンロード数 : 357

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JEducSci_8_105.pdf 698 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Introducing Dialogue in Early Foreign Language Teaching <Research Article>
作成者
Jaffke Christoph
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
8
開始ページ 105
終了ページ 111
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
In many Asian countries, discontent is often voiced about the way people were taught foreign languages as schoolchildren. Frequently heard utterances are along the lines of “We had English at school for ten years but still can’t speak it.” The present article describes an approach to learning that enables teachers to encourage students of elementary school age (6-11 years) to use language in meaningful age-appropriate conversation from the very first week of learning. The game format plays a prominent role in this process.
著者キーワード
teaching English at primary/elementary school level
early communicative competence
relevance of formulaic expressions (‘chunks’)
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2015-03-16
権利情報
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X