にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(7) : 平成25年度の質問紙調査 <研究論文 : 学習開発学の今>
学習開発学研究 8 号
97-103 頁
2015-03-16 発行
アクセス数 : 1530 件
ダウンロード数 : 156 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36767
ファイル情報(添付) |
JEducSci_8_97.pdf
956 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(7) : 平成25年度の質問紙調査 <研究論文 : 学習開発学の今>
|
タイトル ( eng ) |
Comparing Niko Niko Room’s educational support effects of university students, elementary students, and guardians (7) : Questionnaires from 2013 <Research Article>
|
作成者 |
小島 奈々恵
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 8 |
開始ページ | 97 |
終了ページ | 103 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The effects of the educational support programs of 2013 given at the Niko Niko Room are discussed in this study. Effects of the programs perceived by 21 university students, 21 elementary students, and 21 guardians were compared. Questionnaires measured the abilities of the university students, degrees of satisfactions, and degrees of interest perceived by the three groups. Comparisons between university students and elementary students, between university students and guardians, between elementary students and guardians, and among university students, elementary students, and guardians were made. Results showed that the university students underestimated their abilities while elementary students and guardians highly evaluated the abilities of the university students. Overall, all three groups highly evaluated the educational support programs, and were satisfied with the programs.
|
著者キーワード |
educational support program
ability formation
comparisons
学習支援プログラム
力量形成
比較
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2015-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|