世界銀行の政策文書における教職の専門職化の進行・後退過程に関する考察 : 教員の資質向上策と教員の専門的自律性に着目して <研究ノート>

国際教育協力論集 Volume 17 Issue 1 Page 45-62 published_at 2014-10-31
アクセス数 : 1030
ダウンロード数 : 228

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
File
JICE_17-1_45.pdf 1.13 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
世界銀行の政策文書における教職の専門職化の進行・後退過程に関する考察 : 教員の資質向上策と教員の専門的自律性に着目して <研究ノート>
Title ( eng )
Examinations of the World Bank's Policy Recommendations from the Viewpoint of Teacher Professionalization, with Special Focus on the Issues of Teacher Professional Development and Teacher Professional Autonomy <Research Note>
Creator
Okitsu Taeko
Source Title
国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education
Volume 17
Issue 1
Start Page 45
End Page 62
Journal Identifire
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学教育開発国際協力研究センター
Date of Issued 2014-10-31
Rights
Copyright (c) 2014 広島大学教育開発国際協力研究センター
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847