Keganの構造発達理論からみる学校教育の役割 : 不適切な養育を受けた学習者への国語教育に焦点をあてて
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 63 号
115-124 頁
2014-12-19 発行
アクセス数 : 1078 件
ダウンロード数 : 655 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36624
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
Keganの構造発達理論からみる学校教育の役割 : 不適切な養育を受けた学習者への国語教育に焦点をあてて
|
タイトル ( eng ) |
The Role of School Education to Think from the Structure of Developmental Theory of Kegan : Focus on the national language education for learners who received maltreatment
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 63 |
開始ページ | 115 |
終了ページ | 124 |
抄録 |
A purpose of this article is to examine a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan. I considered it in the next procedure.
① I survey it on the basis of process of the publication of study works of DeSeCo and consider interpretation of "Reflectivity" in Japan. ② I confirm it about the association between "Reflectivity" and tectonic development theory of Kegan. ③ I take up the present conditions of the learner who received maltreatment to think about a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan. ④ I focus on a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan particularly national language education and consider it. |
著者キーワード |
reflectivity
DeSeCo
Life-span development
national language education
school education
reflectivity
DeSeCo
生涯発達
国語教育
学校教育
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2014-12-19 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|