Keganの構造発達理論からみる学校教育の役割 : 不適切な養育を受けた学習者への国語教育に焦点をあてて

アクセス数 : 1013
ダウンロード数 : 616

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
Keganの構造発達理論からみる学校教育の役割 : 不適切な養育を受けた学習者への国語教育に焦点をあてて
タイトル ( eng )
The Role of School Education to Think from the Structure of Developmental Theory of Kegan : Focus on the national language education for learners who received maltreatment
作成者
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
63
開始ページ 115
終了ページ 124
抄録
A purpose of this article is to examine a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan. I considered it in the next procedure.

① I survey it on the basis of process of the publication of study works of DeSeCo and consider interpretation of "Reflectivity" in Japan.

② I confirm it about the association between "Reflectivity" and tectonic development theory of Kegan.

③ I take up the present conditions of the learner who received maltreatment to think about a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan.

④ I focus on a role of the school education judging from a tectonic development theory of Kegan particularly national language education and consider it.
著者キーワード
reflectivity
DeSeCo
Life-span development
national language education
school education
reflectivity
DeSeCo
生涯発達
国語教育
学校教育
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2014-12-19
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554