地域の人物と聴き合い活動を用いた社会科授業づくり : 小学校における社会科授業構成研究(3)
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 62 号
107-116 頁
2013-12-20 発行
アクセス数 : 1410 件
ダウンロード数 : 362 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35358
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_107.pdf
1.24 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
地域の人物と聴き合い活動を用いた社会科授業づくり : 小学校における社会科授業構成研究(3)
|
タイトル ( eng ) |
The Sterategy for Teaching and Learning Social Studies Using Teaching Materials as a Key Person in Community and Activity of Listening the Voice of Others : A Study on Construction of the Unit in Primary Social Studies
|
作成者 |
福井 駿
金 寶美
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 62 |
開始ページ | 107 |
終了ページ | 116 |
抄録 |
The aim of this paper is to pick up three primary schools as representatives of studying the construction of social studies lessons by school teachers, to analyze a view of social studies education, the unit of primary social studies and a lesson and to abstract the principles from the unit and its lesson. As third in this paper we take up the social studies in Akasaka primary school in Fukuoka city, Fukuoka prefecture, using teaching materials the key person in community and an activity of listening the voices from other students.
|
著者キーワード |
Primary School
Social Studies
Sterategy for Teaching and Learning
Key Person in Community
Activity of Listening the Voices from Other Students
小学校
社会科
授業づくり
地域の人物
聴き合う活動
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2013-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|