The Meaning and the Effects of Cooperation between Kindergartens and Nursery schools, and Elementary Schools

学習開発学研究 6 号 19-23 頁 2013-04-30 発行
アクセス数 : 1079
ダウンロード数 : 139

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
JEducSci_6_19.pdf 877 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
The Meaning and the Effects of Cooperation between Kindergartens and Nursery schools, and Elementary Schools
作成者
Morikawa Atsuko
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
6
開始ページ 19
終了ページ 23
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
Educational practices are being implemented in Japan at kindergartens/nursery schools and elementary schools in order to ensure smooth transitions from kindergarten/nursery school to elementary schools. We propose the form and substance that such linkages between kindergartens/nursery schools and elementary schools should take in order to provide for the healthy nurturing of children.
著者キーワード
kindergarden
nursery school
elementary school
linkage
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2013-04-30
権利情報
Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X