The Meaning and the Effects of Cooperation between Kindergartens and Nursery schools, and Elementary Schools
学習開発学研究 6 号
19-23 頁
2013-04-30 発行
アクセス数 : 1079 件
ダウンロード数 : 139 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35237
ファイル情報(添付) |
JEducSci_6_19.pdf
877 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
The Meaning and the Effects of Cooperation between Kindergartens and Nursery schools, and Elementary Schools
|
作成者 |
Morikawa Atsuko
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 6 |
開始ページ | 19 |
終了ページ | 23 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
Educational practices are being implemented in Japan at kindergartens/nursery schools and elementary schools in order to ensure smooth transitions from kindergarten/nursery school to elementary schools. We propose the form and substance that such linkages between kindergartens/nursery schools and elementary schools should take in order to provide for the healthy nurturing of children.
|
著者キーワード |
kindergarden
nursery school
elementary school
linkage
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2013-04-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|