QRコードを利用した授業運営についての考察
広島外国語教育研究 16 号
43-48 頁
2013-03-01 発行
アクセス数 : 1253 件
ダウンロード数 : 3675 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34499
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_16_43.pdf
291 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
QRコードを利用した授業運営についての考察
|
タイトル ( eng ) |
Practical Usage of QR Codes in the English Classroom
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 16 |
開始ページ | 43 |
終了ページ | 48 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
This paper discusses the practical application of QR codes in English classes at a Japanese university. Recently, due to the spread of smartphone use among Japanese university students, the number of studies and practice reports on mobile learning (m-learning) in general and mobile assisted language learning (MALL) in particular has been increasing. This paper reviews Jones's (2012) report on MALL practice at Woosong University in Daejeon, South Korea, where the smartphone is ubiquitous.
Jones presents a number of practical usages of QR codes in English classes. Some examples are (1) checking attendance, (2) distributing homework assignments, (3) running classroom activities, and (4) administering quizzes. While reviewing these usages, the present paper presents some sample QR codes and Japanese websites for creating QR codes. On this basis, some advantages and limitations of the use of QR codes in English classes at a Japanese university are discussed. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2013-03-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2013 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|