Cultural Competence and the Transfer of Science Literacy
国際教育協力論集 8 巻 1 号
5-16 頁
2005-04-30 発行
アクセス数 : 761 件
ダウンロード数 : 90 件
今月のアクセス数 : 14 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34217
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( eng ) |
Cultural Competence and the Transfer of Science Literacy
|
作成者 |
Riley Joseph P.
|
収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
|
巻 | 8 |
号 | 1 |
開始ページ | 5 |
終了ページ | 16 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|
抄録 |
This paper broadens the construct of cultural sensitivity to better fit current thinking about collaborative international development and the transfer of knowledge. The one-way north-south transmission of knowledge model has evolved into a multidimensional model. This new model requires more than just sensitivity to cultural differences. It requires a cultural competence that includes awareness, skills and knowledge in three areas; the culture of the group sending an advisor, the culture of the group receiving an advisor, and the cultural implications of the knowledge transmitted. These three areas are discussed in terms of a transfer of information on science literacy.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育開発国際協力研究センター
|
発行日 | 2005-04-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2005 「国際教育協力論集」編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
|