An Argument for Dialogue in Definition of National Policies for Education
国際教育協力論集 7 巻 1 号
15-25 頁
2004-04-30 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( eng ) |
An Argument for Dialogue in Definition of National Policies for Education
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作成者 |
McGinn Noel F.
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収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
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巻 | 7 |
号 | 1 |
開始ページ | 15 |
終了ページ | 25 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
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抄録 |
Poor and especially small countries cannot become self-reliant in the full sense of the word. Instead they must form alliances that foster collaboration in the pursuit of mutual objectives. This will be easier to accomplish if donor nations and assistance agencies avoid dictating solutions and if technical assistance shifts away from teaching “best practices." A third requirement is a shift from assistance to individual countries to assistance to sets of countries collaborating on mutual development projects.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
英語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育開発国際協力研究センター
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発行日 | 2004-04-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2004 「国際教育協力論集」編集委員会
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
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