「改訂版 小学校国語科・読む能力目標分析試案」の活用 : 「注文の多い料理店」の場合
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 61 号
103-112 頁
2012-12-21 発行
アクセス数 : 1021 件
ダウンロード数 : 2013 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33988
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_61_103.pdf
1.54 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「改訂版 小学校国語科・読む能力目標分析試案」の活用 : 「注文の多い料理店」の場合
|
タイトル ( eng ) |
Target Analysis of Reading Proficiency in Elementary Schools' Japanese Class (Revised Edition) : In relation to “The Restaurant with Many Orders"
|
作成者 |
鎌田 首治朗
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 61 |
開始ページ | 103 |
終了ページ | 112 |
抄録 |
The objective of this paper is to present the specific applications from the revised version of the author's previous research (English title: “Target Analysis of Reading Proficiency in Elementary Schools' Japanese Class" (2011). This version incorporates “The Restaurant of Many Orders" in order to illustrate specific ways of teaching. Ideas are presented that relate to schools, teachers application, creating ‘related words', ‘lesson plans', ‘teaching plan', (literary works, e.g. ‘The Restaurant of Many Orders'). In addition, the paper emphasizes the importance of reading “The restaurant of Many Orders".
|
著者キーワード |
elementary schools' Japanese class
related words and lesson planning
problem-solving
小学校国語科読むこと授業づくり
ナビワードと「授業の構成」「単元計画作成のポイント(文学的な文章)」
謎を読み解く
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2012-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|