「コミュニケーション的行為の理論」を援用した評論教材の研究 : 「水の東西」を例に
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 61 号
131-139 頁
2012-12-21 発行
アクセス数 : 1585 件
ダウンロード数 : 2251 件
今月のアクセス数 : 16 件
今月のダウンロード数 : 8 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33966
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
「コミュニケーション的行為の理論」を援用した評論教材の研究 : 「水の東西」を例に
|
タイトル ( eng ) |
Research of Essay as Teaching Material by “The Theory of Communicative Action" : Take “Mizu no Tozai" for example
|
作成者 |
篠崎 祐介
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 61 |
開始ページ | 131 |
終了ページ | 139 |
抄録 |
I considered by Habermas's “The Theory of Communicative Action" the following: what aim, content and method in learning with essay “Mizu no Tozai" as teaching material of high school can be set. The next thing it was revealed as a result of the consideration. They can be set from three points of view: Infer vagueness of argument (understanding), criticize that contrary to integrity about the way of narrative (criticizing), and examine the validity again (discourse).
|
著者キーワード |
Habermas
communicative action
essay
teaching of reading
ハーバーマス
コミュニケーション的行為
評論
読むことの教育
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2012-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|