保護者・保育者・大学専門機関を繋ぐ指導体制について : 保育園における個別指導実施を通して
幼年教育研究年報 32 巻
81-86 頁
2010-12-01 発行
アクセス数 : 1218 件
ダウンロード数 : 296 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33730
ファイル情報(添付) |
AREC_32_81.pdf
277 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
保護者・保育者・大学専門機関を繋ぐ指導体制について : 保育園における個別指導実施を通して
|
タイトル ( eng ) |
The study about cooperation of parents, caregivers and university, for children with special needs : Individualized Teaching Performance in a Day-Care Center
|
作成者 |
佐藤 智恵
真鍋 健
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 32 |
開始ページ | 81 |
終了ページ | 86 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
This study aims at reviewing the effects of the cooperation of parents, caregivers, and university when a leader belonging to a university performs individual teaching in a day-care center to which adisabled child belongs. As for research method, I analyzed the individual teaching record and made a semi-structured interview with the caregivers. As a result, it was suggested that the teaching system in a day-care center has a lot of opportunities in which the three meet and lets them make interactive communication easily through everyday scenes, so that cooperation can be performed more smoothly than out of the day-care center. In addition, it was considered important for them to know the others' teaching and child-care in each position, become able to be consulted easilly, be aware of the importance of everyday living, accumulate and share the records for performing cooperation.
|
著者キーワード |
cooperation
children with special needs
day-care center
parents
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2010-12-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2010 幼年教育研究年報編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|