ブログ形式収斂型Data-Driven Learningの研究
中国地区英語教育学会研究紀要 38 号
101-110 頁
2008-04-01 発行
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CaseleResBull_38_101.pdf
448 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
ブログ形式収斂型Data-Driven Learningの研究
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タイトル ( eng ) |
Blog-based Divergent Data-Driven Learning
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作成者 |
能登原 祥之
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収録物名 |
中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin
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号 | 38 |
開始ページ | 101 |
終了ページ | 110 |
抄録 |
This paper reviews an online pedagogical resource, Kibbitzers (1997-present). Referring to recent collostructional analyses (e.g. Stefanowitsch & Gries, 2003), it is pointed out that such a DDL task should be based on not only learner corpora, but also FrameNet data (e.g. Fillmore, Johnson & Petruck, 2003). Previous corpus-based studies (Notohara, 2004; 2005; in press) suggest that Japanese EFL learners often use basic verbs (e.g. like, have, go, see, want, love, know) in writing timed-narrative emails. Starting with a recurrent verb, like, this paper presents a new approach for selecting appropriate concordance lines for Japanese EFL learners. Then six appropriate blog-based DDL tasks are designed to help learners consciously expand their linguistic awareness. Finally, two typical Japanese EFL learners' responses to a new DDL task are carefully described and discussed.
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NDC分類 |
英語 [ 830 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
中国地区英語教育学会
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発行日 | 2008-04-01 |
権利情報 |
本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0385-1192
[NCID] AN00145179
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