Exptoratory Practiceの特質と「理解」概念に関する理論的考察 : アクション・リサーチを超えて
中国地区英語教育学会研究紀要 38 号
71-80 頁
2008-04-01 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
Exptoratory Practiceの特質と「理解」概念に関する理論的考察 : アクション・リサーチを超えて
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タイトル ( eng ) |
Exploratory Practice and the Concept of Understanding
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作成者 | |
収録物名 |
中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin
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号 | 38 |
開始ページ | 71 |
終了ページ | 80 |
抄録 |
This paper contrasts Exploratory Practice (EP) with Scientific Research (SR) and Action Research (AR) in their features and roles in the studies of English Language Teaching (ELT) as a second or foreign language. It argues that EP should take priority over AR and SR for teacher development in the sense that it deepens understanding of ELT by teachers. Understanding is the first requirement for teachers, for otherwise a 'problem solving' may be misdirected and a scientific 'research question' may be totally irrelevant to the practice of ELT. The concept of understanding is further explored by introducing Heidegger's philosophical concepts from Sein und Zeit. EP echoes with a sociocultural approach in many ways, and is one answer to the question of "for what and for whom our research is," which is becoming increasingly important for both researchers and practitioners in ELT.
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NDC分類 |
英語 [ 830 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
中国地区英語教育学会
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発行日 | 2008-04-01 |
権利情報 |
本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0385-1192
[NCID] AN00145179
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