大学生の心理カウンセラーへの援助要請意図モデルの検討 : 援助要請不安,援助要請期待及び援助要請意図の関連 <論文>
広島大学心理学研究 Issue 11
Page 215-224
published_at 2012-03-31
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File |
HPR_11_215.pdf
1.26 MB
種類 :
fulltext
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Title ( jpn ) |
大学生の心理カウンセラーへの援助要請意図モデルの検討 : 援助要請不安,援助要請期待及び援助要請意図の関連 <論文>
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Title ( eng ) |
Examining a model of college students' intention of seeking counseling: relations among college students' concerns on seeking counseling, expectations on seeking counseling, and intention of seeking counseling
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Creator |
Nakaoka Chiyuki
Kodama Kenichi
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Source Title |
広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research
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Issue | 11 |
Start Page | 215 |
End Page | 224 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1347-1619
[EISSN] 2759-0968
[NCID] AA11616129
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Abstract |
本研究の目的は,援助要請不安,援助要請期待,悩みの程度および援助要請意図の関連を共分散構造分析を用いて,定量的・構造的に明らかにすることであった。悩みの存在が,援助要請不安および援助要請期待に影響を及ぼし,さらに,その2変数が援助要請意図に影響を及ぼすと仮定するモデルを構成し,共分散構造分析による解析を行った。その結果,援助要請不安と援助要請意図との間に直接の関連は見られず,悩みの存在が,援助要請意図に影響を及ぼしていること,悩みの存在が,援助要請期待を誘発し,援助要請意図に影響を及ぼしていること,援助要請不安は,援助要請期待を介して,援助要請意図に影響を及ぼしていることが示唆された。これらの結果から,援助要請期待を高める心理教育が,サービスギャップ克服のために有効であることが示された。
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Keywords |
援助要請不安
援助要請期待
援助要請意図
悩みの程度
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NDC |
Psychology [ 140 ]
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Language |
jpn
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Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科心理学講座
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Date of Issued | 2012-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1347-1619
[NCID] AA11616129
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