体育における中学生のメタ認知の実態に関する調査研究 : 質問紙の開発の試み
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 60 号
237-242 頁
2011-12-22 発行
アクセス数 : 1424 件
ダウンロード数 : 2194 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 13 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32137
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_60_237.pdf
499 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
体育における中学生のメタ認知の実態に関する調査研究 : 質問紙の開発の試み
|
タイトル ( eng ) |
A survey Study on the Actual Condition of Metacognition of Junior High Schools during Classes of Physical Education : An attempt to develop a questionnaire
|
作成者 |
花谷 祐輔
柿手 祝彦
嘉数 健悟
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 60 |
開始ページ | 237 |
終了ページ | 242 |
抄録 |
The purpose of this study was to develop a questionnaire which could provide a real picture of one's metacognition during classes of physical education. The questionnaire was carried out with junior high school students (N=214), and factor analysis was conducted on the data collected in the survey. The analysis revealed that there were three factors related to metacognition during physical education classes: 'self-reflective thinking,' 'clarification of one's thought through interactions with others,' and 'self-reflective thinking through interactions with others.'
|
著者キーワード |
physical education
metacognition
questionnaire
体育
メタ認知
質問紙
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2011-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|