特別支援学校(知的障害)高等部進路指導担当教員に求められる知識・スキル : 高等部進路指導担当教員への調査から
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 60 号
119-126 頁
2011-12-22 発行
アクセス数 : 1094 件
ダウンロード数 : 1453 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32107
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_60_119.pdf
443 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
特別支援学校(知的障害)高等部進路指導担当教員に求められる知識・スキル : 高等部進路指導担当教員への調査から
|
タイトル ( eng ) |
The Survey of the Knowledge and Skills Required for Transition Teachers in High School Divisions of Special Needs Education with Intellectual Disabilities : Based on the opinions of transition teachers in high school divisions of special needs education with intellectual disabilities
|
作成者 |
藤井 明日香
落合 俊郎
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 60 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 126 |
抄録 |
The purpose of this study is to investigate the opinions that transition teachers in upper second education division of special school which are requested to themselves on the knowledge and skills needed for transition from school to work. The questionnaires were sent to 574 upper second education divisions of special schools. As the result of statistic analyze, the four domains about the knowledge and skills needed for transition. They were "Needs Assessment", "Coordination" "Job-Coaching" and "Job skills analysis".
|
著者キーワード |
transition teachers
transition from school to work
expertise
進路指導担当教員
就労支援
専門性
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2011-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|