イギリスにおける教員養成 : 問題の背景と現状

学習開発学研究 4 号 75-82 頁 2011-03-31 発行
アクセス数 : 1260
ダウンロード数 : 2229

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 9
ファイル情報(添付)
JEducSci_4_75.pdf 618 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
イギリスにおける教員養成 : 問題の背景と現状
タイトル ( eng )
Initial Teacher Education and Training in England
作成者
ターナー デイヴィド
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
4
開始ページ 75
終了ページ 82
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This paper examines the provision for preparing teachers in England, and looks at the balance between subject knowledge, pedagogical knowledge and practical experience in the classroom that is expected in order for a person to achieve qualified teacher status (QTS). The paper starts with an examination of the historical development of programmes of teacher preparation in order to trace the different emphasis placed on different aspects by politicians, universities and schools, and changes in the balance of those interests over time. The historical review ends with the vision set out in the James Report. The paper then looks at the various paths to QTS that are currently available and the general emphasis now placed on teaching as a practical skill, in contrast with the profession reflective practitioner envisaged by James. The paper ends with a summary of the different classroom roles that are now defined, in addition to the teacher, and the suggestion that the role of the teacher now needs to be critically reviewed and modernized.
著者キーワード
Initial teacher education
Teacher qualification
Teacher licensing
England
教員養成
教員資格
教員免許
イギリス
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2011-03-31
権利情報
Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X