身近な素材を用いた教材・教具の開発 : 自作顕微鏡の構造と機能

学校教育実践学研究 17 巻 109-113 頁 2011-03-20 発行
アクセス数 : 1298
ダウンロード数 : 1342

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_17_109.pdf 922 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
身近な素材を用いた教材・教具の開発 : 自作顕微鏡の構造と機能
タイトル ( eng )
Developments of the teaching material and the teaching tool Structure and Performance of the handmade Microscope
作成者
向 平和
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
17
開始ページ 109
終了ページ 113
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In the present study, five types of handmade microscopes were developed for the basic tool of the biology class. They were the paste lens type, the glass bead type, the marble-magnifier type, the loupe-loupe type and the paper craft type. Most of the materials of these microscopes were able to obtain from the Do-it-yourself stores or the miscellaneous daily goods stores. The processes of making microscopes are effective teaching materials for understanding about structure and function of the light microscopes.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2011-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493