図画工作・美術科における「ブルームのタキソノミー改訂版」の活用に関する考察
学校教育実践学研究 17 巻
71-80 頁
2011-03-20 発行
アクセス数 : 1552 件
ダウンロード数 : 717 件
今月のアクセス数 : 18 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/31286
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_17_71.pdf
810 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
図画工作・美術科における「ブルームのタキソノミー改訂版」の活用に関する考察
|
タイトル ( eng ) |
Critical Examination of a Revision of Bloom's Taxonomy for the Development of Art Education Curriculum
|
作成者 |
大和 浩子
中島 敦夫
吉川 和生
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 17 |
開始ページ | 71 |
終了ページ | 80 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper is aimed at developing Art Education Taxonomy Table through critically examining a revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives contrived by Anderson and Krathwohl. First, the overview of the history of Bloom's Taxonomy is provided in relation to art education. Second, the influence of Bloom's theory of educational evaluation and Taxonomy on the classroom practice of art education in Japan is discussed. Third, aiming at using for the development of art education curriculum at Mihara Elementary School and Junior High School attached to Hiroshima University, Art Education Taxonomy Table is constructed and its characteristics are specified in relation to the research theme of Mihara Educational Institution.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2011-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|