ブルーナーのナラティブ論に関する一考察
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 59 号
51-57 頁
2010-12-24 発行
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ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_51.pdf
336 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
ブルーナーのナラティブ論に関する一考察
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タイトル ( eng ) |
A Study on the Narrative Theory on Bruner
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作成者 |
今井 康晴
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
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号 | 59 |
開始ページ | 51 |
終了ページ | 57 |
抄録 |
The purpose of this paper is elucidation of narrative theory in Bruner. Bruner has made suggests to develop education and psychology from the proposed new look psychology. And, he insisted on the cultural psychology mainly composed of "Meaning" and "Culture" as a pragmatist, and emphasized the function of narrative. The achievements are evaluated as a pioneer in the times of the qualitative psychology. Various styles, such as a story, dialog, narration, autobiography, diary, and record, are included in the narrative. Then, the narrative theory in relations between the culture and the education in Bruner was examined from his research as a viewpoint that grasped narrative.
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著者キーワード |
Bruner
narrative
story
culture
learning
ブルーナー
ナラティブ
ストーリー
文化
学習
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2010-12-24 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
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