第2言語習得研究における語彙の習得過程
広島外国語教育研究 12 号
217-233 頁
2009-03-31 発行
アクセス数 : 1650 件
ダウンロード数 : 4639 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/30600
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_12_217.pdf
826 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
第2言語習得研究における語彙の習得過程
|
タイトル ( eng ) |
The Vocabulary Acquisition Process in Second Language Acquisition
|
作成者 |
田頭 憲二
|
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 12 |
開始ページ | 217 |
終了ページ | 233 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
There has been a great deal of research addressing learners's second language development. By paying attention to two particular approaches in second language acquisition research, (a) form-meaning connection (VanPatten, Williams, & Rott, 2004) and (b) cross-linguistic influence (Jarvis & Pavlenko, 2008), this paper addresses the issues of how the learners learn and use a word in a second language and whether their first language influences the process of vocabulary acquisition in the second language. The results of recent studies conducted from these standpoints provide us with many fruitful suggestions for L2 pedagogy, and new perspectives on the role of first language in second language vocabulary acquisition are discussed.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2009-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2009 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|