マス・メディア嗜好性尺度の開発

アクセス数 : 1036
ダウンロード数 : 308

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
StudInfoBehavSci_13_73.pdf 285 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
マス・メディア嗜好性尺度の開発
タイトル ( eng )
The development of mass media preference scale
作成者
藤原 武弘
収録物名
広島大学総合科学部紀要. III, 情報行動科学研究
Memoirs of the Faculty of Integrated Arts and Sciences. III, Studies in information and behavior sciences
13
開始ページ 73
終了ページ 80
抄録
This study aims to develop the scale which measures what kinds of mass media people prefer to use. One hendred seventy six college students were administered the questionnaire which contained mass media preference scales, life style scales, IQ scales and demographic variables. Factor analysis of mass media preference sacales yielded five factors which were interpreted as prefrence to represent of own experience, preference of print media, preference to persist, preference of imagenary media, and preference of newspaper. The correlation between media preference and life style revealed that while print media preference students tend to to be high in curiosity and imagination, imagenary media preference students tend to to be naive and rough in thinking.
NDC分類
心理学 [ 140 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学総合科学部
発行日 1990-02-28
権利情報
Copyright (c) 1989 by Faculty of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. All rights reserved.
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0385-1478
[NCID] AN00116614