nurturance(養護性)の概念に関する理論的考察
学習開発学研究 3 号
83-90 頁
2010-03-31 発行
アクセス数 : 1397 件
ダウンロード数 : 894 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 9 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/30256
ファイル情報(添付) |
JEducSci_3_83.pdf
454 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
nurturance(養護性)の概念に関する理論的考察
|
タイトル ( eng ) |
One theoretical view of a concept of nurturance
|
作成者 |
蘆田 智絵
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 3 |
開始ページ | 83 |
終了ページ | 90 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of this research is to study a concept of nurturance. The results of the research were as follows: 1) It was suggested that it was important to develop nurturance education for younger generations of Japanese, due to be able to assist child rearing. 2) In the literature on child rearing, nurturance is usually thought to be composed of empathy and affectivity for parent's own child. On the other hand, A. Fogel, G. F. Melson & J. Mistry (1989) and Kojima (1989) argued about the core of the nurturance's concept. They considered nurturance to be defined as fostering developmental change within the potentials of growth of the nurturant object, not only child but also elderly, pets, plants and so on. 3) Distinction of the nurturance can be conceptualized as the degree of articulation of an individual's concepts of their own and other's developmental process.
|
著者キーワード |
nurturance
child rearing support
child rearing
養護性
子育て支援
子育て
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2010-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|