姿勢から感情は読みとれるのか?
学習開発学研究 3 号
37-42 頁
2010-03-31 発行
アクセス数 : 1656 件
ダウンロード数 : 2384 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 30 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/30250
ファイル情報(添付) |
JEducSci_3_37.pdf
310 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
姿勢から感情は読みとれるのか?
|
タイトル ( eng ) |
Can we decode the emotions from postures?
|
作成者 |
池上 正樹
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 3 |
開始ページ | 37 |
終了ページ | 42 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of the experiment was to investigate whether people can decode the emotions from each postures. For this purpose, we constructed 9 postures that were combined 3 teacher's postures with 3 exhibition angles. Contextual information of the postures was regulated, 44 university students were asked to decode the six emotions. The results showed (1) people can decode the emotions from teacher's postures, and (2) the strength of decoded each emotions.
|
著者キーワード |
posture
emotion
context
姿勢
感情
文脈
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2010-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|