協同学習を捉える諸概念と教授学習法の概観

学習開発学研究 1 号 111-114 頁 2007-09-01 発行
アクセス数 : 863
ダウンロード数 : 586

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
JEducSci_1_111.pdf 263 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
協同学習を捉える諸概念と教授学習法の概観
タイトル ( eng )
The Review for the Variation of the Concept and the Methods of "Collaborative Learning"
作成者
沖林 洋平
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
1
開始ページ 111
終了ページ 114
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
Collaborative learning is an interdisciplinary damain which works to further scientific understanding of learning and teaching as well as engage in the design and implementation of learning innovations. Previovs researches which concerns collaborative learning traditionally focused on cognitive-psychological and social-psychogical foundations basis on learning, and which were on designing learning environments (e.g., educational software such as intelligent tutors, programming languages, learning management systems). Over the past decade, researchers have also expanded their focus to the design of curricula, informal learning environments, and policy innovations. Major contributing fields include cognitive science, psychology, computer science, education, neuroscience, and social science.
著者キーワード
Collaborative learning
Concept
Comprehension monitoring
協同学習
概念
理解のモニタリング
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2007-09-01
権利情報
Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X