知離れ, 学習嫌いを, 教科の教育はどう克服できるか : 私の提案 : 体育科教育の立場から <日本教科教育学会第27回全国大会(福岡大会)><I. シンポジウム>

日本教科教育学会誌 Volume 24 Issue 3 Page 41-44 published_at 2001-12-30
アクセス数 : 577
ダウンロード数 : 109

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 0
File
BullJCRD_24-3_41.pdf 239 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
知離れ, 学習嫌いを, 教科の教育はどう克服できるか : 私の提案 : 体育科教育の立場から <日本教科教育学会第27回全国大会(福岡大会)><I. シンポジウム>
Title ( eng )
How can the departmentalism curriculum tackle the issues on the students' apathy to leaning : my suggestion. : from the viewpoint of Physical Education <The 27th Annual National Conference of the Japan Curriculum Research and Development Association in Fukuoka><I. Symposium>
Creator
Matsuoka Shigenobu
Source Title
日本教科教育学会誌
Volume 24
Issue 3
Start Page 41
End Page 44
Keywords
入試圧力
フラクタル機構
ガラクタ性
スポーツシステム
スキル学習
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type journal article
Publisher
日本教科教育学会
Date of Issued 2001-12-30
Rights
Copyright (c) 2001 日本教科教育学会
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 0288-0334
[NCID] AN00247430