知離れ, 学習嫌いを, 教科の教育はどう克服できるか : 私の提案 : 体育科教育の立場から <日本教科教育学会第27回全国大会(福岡大会)><I. シンポジウム>
日本教科教育学会誌 Volume 24 Issue 3
Page 41-44
published_at 2001-12-30
アクセス数 : 577 件
ダウンロード数 : 109 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00030062
File | |
Title ( jpn ) |
知離れ, 学習嫌いを, 教科の教育はどう克服できるか : 私の提案 : 体育科教育の立場から <日本教科教育学会第27回全国大会(福岡大会)><I. シンポジウム>
|
Title ( eng ) |
How can the departmentalism curriculum tackle the issues on the students' apathy to leaning : my suggestion. : from the viewpoint of Physical Education <The 27th Annual National Conference of the Japan Curriculum Research and Development Association in Fukuoka><I. Symposium>
|
Creator |
Matsuoka Shigenobu
|
Source Title |
日本教科教育学会誌
|
Volume | 24 |
Issue | 3 |
Start Page | 41 |
End Page | 44 |
Keywords |
入試圧力
フラクタル機構
ガラクタ性
スポーツシステム
スキル学習
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | journal article |
Publisher |
日本教科教育学会
|
Date of Issued | 2001-12-30 |
Rights |
Copyright (c) 2001 日本教科教育学会
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 0288-0334
[NCID] AN00247430
|