算数学習における理解過程に関する研究(IV) : 第5学年における「分数と小数, 整数の包摂関係」を中心に

学部・附属学校共同研究紀要 Issue 32 Page 181-188 published_at 2004-03-30
アクセス数 : 1421
ダウンロード数 : 366

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 2
File
AnnEducRes_32_181.pdf 738 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
算数学習における理解過程に関する研究(IV) : 第5学年における「分数と小数, 整数の包摂関係」を中心に
Title ( eng )
Research on the Process of Understanding in Elementary School Mathematics Learning (IV) : Focusing on Fifth Graders' Conception of the Inclusion Relation among Fractions, Decimals and Whole Numbers
Creator
Isobe Toshiaki
Nakahara Tadao
Akai Toshiyuki
Katagiri Tsuyoshi
Contributors 岩田 耕司
Contributors 今井 一仁
Contributors Iwata Koji
Contributors Imai Kazuhito
Source Title
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
Issue 32
Start Page 181
End Page 188
Journal Identifire
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学学部・附属学校共同研究機構
Date of Issued 2004-03-30
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1346-5104
[NCID] AA11551679