子ども同士のいざこざを解決するための指導方法のあり方

学校教育実践学研究 16 巻 145-155 頁 2010-03-20 発行
アクセス数 : 1416
ダウンロード数 : 441

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_16_145.pdf 491 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
子ども同士のいざこざを解決するための指導方法のあり方
タイトル ( eng )
Study of Teaching Methods for Solving Quarrels between Children
作成者
中尾 香子
永瀬 美帆
藤橋 智子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
16
開始ページ 145
終了ページ 155
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this paper is to examine the teaching methods used when solving a quarrel between children. Accordingly, the importance of the children's friendship is described. Secondly, the necessity that parents and teacher intervene when a quarrel occurs is discussed. The effect of the intervention of parents and teacher is considered from the results of a workshop. As a result, the following points were clearly identified. There are three patterns for the method of intervention. The first pattern is that the children maintain a good interpersonal relationship, the second is to foster an awareness of rules in the children, and third, to teach value judgment standards.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2010-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493