幾何教材の背景としての線形理論 : 相似と相似変換
広島大学教育学部紀要. 第二部 46 号
41-49 頁
1998-03-13 発行
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ファイル情報(添付) |
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_46_41.pdf
726 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
幾何教材の背景としての線形理論 : 相似と相似変換
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タイトル ( eng ) |
Linear Theory as a Background of Geometric Teaching Materials : Similarity and Similar Transformations
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作成者 | |
収録物名 |
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
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号 | 46 |
開始ページ | 41 |
終了ページ | 49 |
抄録 |
In this paper, we show a process of similarity in the framework of linear theory. Similarity of figures is one of the fundamental concepts in Euclidean geometry, and an elementary definition of it uses the notion of a site or a center of similarity. Another definition of similarity is given using a similar transformation, which enables us to consult methods developed in linear algebra. We investigate a relation between such definitions, and the effect of the comparison. Main subjects include the following:
How to find a cite and a center of similarity for given similar figures; how to apply properties of the orthogonal transformation to the study of similarity. Linear algebra is a well investigated subject in mathematics, which has given us an abundant idea for linear theory. The purpose of our study is to describe functions of linear algebra as a background of fundamental properties of figures. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部
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発行日 | 1998-03-13 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X
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