家庭生活事象に対する学習者の認識をふまえた授業開発 : 家事労働に関する認識の変容を促す授業の提案

学校教育実践学研究 12 巻 243-253 頁 2006-03-20 発行
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ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_12_243.pdf 1.04 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
家庭生活事象に対する学習者の認識をふまえた授業開発 : 家事労働に関する認識の変容を促す授業の提案
タイトル ( eng )
An Instruction Plan of the Class Based on the Learners' Awareness of Their Home Life Phenomenon : A Proposal of Teaching Practice to Facilitate the Transformation of Awareness about Household Work
作成者
貴志 倫子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
12
開始ページ 243
終了ページ 253
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
We developed and implemented an instruction plan that intended to transform learners' awareness about household work. We analyzed the scenario to solve problems concerning household work and the work sheet to examine awareness transformation about household work. We found some kinds of awareness transformation about household work over 90% of the students through our lessons. As a.result, we recognized the learning effects of three instructional materials and group discussion. Six points of view about awareness transformation were elicited. There were gender difference concerning the willingness to acquire information and skills serve as a basis for household work.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2006-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493