経済教育における「余剰」概念の修得の必要性 : 教員養成のための「経済学」の構築の一環として

学校教育実践学研究 12 巻 41-48 頁 2006-03-20 発行
アクセス数 : 1060
ダウンロード数 : 3540

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 25
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_12_41.pdf 751 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
経済教育における「余剰」概念の修得の必要性 : 教員養成のための「経済学」の構築の一環として
タイトル ( eng )
The Necessity of Learning of the Concept on "Surplus" in Economic Education : form a Part of the Construction of Economics for Education Training Courses
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
12
開始ページ 41
終了ページ 48
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
A purpose of this paper is to suggest a necessity of construction of economic education for teachers training courses. The acquisition of the teachers' licenses of social studies in junior high school and civics in high school is possibility to study only one course on economics in current law. To train high quality teachers, this paper emphasizes a teaching method to make understanding on market mechanism. This paper, especially, presents necessity to introduce the concept on "Surplus" to the teachers training courses and the textbook for the secondary school.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2006-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493