障害のある幼児との絵本の読み合いに関する研究 : 絵本の違いが実際の読み合いに与える影響の検討
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 58 号
267-273 頁
2009-12-25 発行
アクセス数 : 1341 件
ダウンロード数 : 815 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 19 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/28669
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_58_267.pdf
1.14 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
障害のある幼児との絵本の読み合いに関する研究 : 絵本の違いが実際の読み合いに与える影響の検討
|
タイトル ( eng ) |
A Study on the Shared Storybook Reading with Children with Disability : Effect of differences of storybook on storybook reading
|
作成者 |
真鍋 健
佐藤 智恵
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 58 |
開始ページ | 267 |
終了ページ | 273 |
抄録 |
The purpose of this study is to reveal the effect of difference of storybooks on shared storybook reading, through actual shared storybook readings. 4 types of storybook were read for children with down syndrome at a small group activity and each times were analyzed using eyes analysis. As a result, it developed that the patterns of shared storybook reading were totally different depending on the presence of a structure of repeatedly. Especially, for storybook with story characteristics, it was indicated that connections between daily life experience and representation of storybook may be necessary. Finally, we discuss that how reader can understand the "ups and downs" of shared storybook reading
|
著者キーワード |
preschooler with disability
shared storybook reading
障害幼児
絵本の読み合い
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2009-12-25 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|