スウェーデンの「柔軟な就学制度」に関する研究 : 制定過程とその背景の検討から

アクセス数 : 1188
ダウンロード数 : 527

今月のアクセス数 : 9
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
スウェーデンの「柔軟な就学制度」に関する研究 : 制定過程とその背景の検討から
タイトル ( eng )
A Swedish Study on 'Flexible School Start' : From a Consideration of Enactment Process and Background
作成者
大野 歩
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
58
開始ページ 253
終了ページ 260
抄録
This study focused on Swedish 'Flexible School Start (Flexibel Skolstart)' system in 1991 and examined of enactment process and background to reveal that intended. As a result, It was shown that the government had established a 'Flexible School Start' system to balance security of childcare and reduction school starting age, to sustain care for child in school where integrated pre-schooling and schooling. Therefore, Swedish 'Flexible School Start' system in 1991 is meaning that the first step of evolution process integrated childcare and school education, and beginning of reform educational system in Sweden.
著者キーワード
Sweden
childcare
school starting age
スウェーデン
子どもケア
就学開始年齢
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2009-12-25
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039