中國文學に於ける融合性
支那学研究 13 号
1-12 頁
1955-09-30 発行
アクセス数 : 851 件
ダウンロード数 : 158 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00028406
ファイル情報(添付) |
SinagakuKenkyu_13_1.pdf
885 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
中國文學に於ける融合性
|
タイトル ( eng ) |
Creative Harmony in Chinese Literature
|
作成者 |
斯波 六郎
|
収録物名 |
支那学研究
The Sinagaku-Kenkyu : Journal of Sinological Studies
|
号 | 13 |
開始ページ | 1 |
終了ページ | 12 |
抄録 |
In Chinese literature the introduction of novel materials is usually less important than to take up again existing materials and to give them a finer expression. The result is that more effort was directed to the way of expression rather than to contents. The remarkable features are the favourite use of (1) antithesis, (2) similie, and (3) authentic precedent. These rhetorics are originated in the Chinese minds of thinking in contrast, To set A against B is to produce C,the union of A and B.
We have seen in the above that the literature of Chinese people is full of such rhetorics as antithesis, similie, and authentic precedent, based upon their comparative way of thinking; so it may be called a literature depicting the world of harmony. |
NDC分類 |
中国文学 [ 920 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島支那学会
|
発行日 | 1955-09-30 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[NCID] AN0010636X
|