'Objects of Comparison' as an Alternative Model in Studies in English Language Education
広島大学教育学部紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 49 号
119-125 頁
2001-02-28 発行
アクセス数 : 1224 件
ダウンロード数 : 158 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27789
ファイル情報(添付) |
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_49_119.pdf
598 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
'Objects of Comparison' as an Alternative Model in Studies in English Language Education
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学教育学部紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 49 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 125 |
抄録 |
This paper presents a 'pragmatic explanation by objects of comparison' as an alternative to a 'scientific explanation by deductive-nomological model.' While the scientific explanation is epitomized by Chomsky, the proposed 'pragmatic explanation by objects of comparison' is a product of philosophical reflection on 'scientism' and 'essence' by Hayek and Wittgenstein respectively. The paper argues that the pragmatic explanation by objects of comparison has its own role: it shows similarities and dissimilarities at the same time, giving us a clear view, free from a preconceived idea of 'what must be the case', which is inherent in the scientific explanation.
|
著者キーワード |
objects of comparison
explanation
Wittgenstein
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部
|
発行日 | 2001-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AA11554371
|