英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究
学校教育実践学研究 3 巻
43-50 頁
1997-03-20 発行
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HiroshimaJSchEduc_3_43.pdf
648 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究
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タイトル ( eng ) |
A Study of Communication Patterns in the English Language Classroom
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作成者 |
小西 英子
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収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
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巻 | 3 |
開始ページ | 43 |
終了ページ | 50 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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抄録 |
A recent trend of Communicative Language Teaching has brought a paradigm shift in English language education in Japan, and more and more efforts have been paid to promote communication in second language classrooms. However, against English teachers' expectations, carefully contrived communicative tasks often do not achieve expected outcomes due to a unique communication structure in the language classroom. Prior to the introduction of language-based or meaning-based tasks, we need to have a clear understanding of the factors which enhance or hinder an active participation in the classroom. The purpose of this paper is 1) to examine the social and cultural structure underlying the, actions and perceptions of both teachers and students in the classroom contexts and 2) to analyze a classroom discourse in an English lesson at a junior high school in terms of IRF patterns in teacher-student interactions. Consequently, a common feature of highly-ritualized teacher-controlled communication patterns has been observed.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター
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発行日 | 1997-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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