アメリカの州立大学における教育評価 : 大学・州・全国レベルでの機構 <論考>
大学論集 32 号
131-146 頁
2002-03 発行
アクセス数 : 1275 件
ダウンロード数 : 516 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27502
ファイル情報(添付) |
DaigakuRonshu_32_131.pdf
2.07 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
アメリカの州立大学における教育評価 : 大学・州・全国レベルでの機構 <論考>
|
タイトル ( eng ) |
Evaluation of Teaching and Learning in American Public Higher Education : Institutional, State and National Levels <Articles>
|
作成者 | |
収録物名 |
大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education
|
号 | 32 |
開始ページ | 131 |
終了ページ | 146 |
収録物識別子 |
[PISSN] 0302-0142
[NCID] AN00136225
|
抄録 |
The purpose of this paper is to depict organizational systems of evaluation of teaching and learning in American public higher education. At first, academic achievement of American student and completion rate are examined. It is showed that these are beyond of Japanese commonsense. Second, historical development of credit system, student evaluation of teaching and self-studies at campus level are discussed. The uses of student evaluation of teaching at several universities are examined. Third, accreditation system and outcome assessment by the states are discussed. Fourth, Quality Indicator system of undergraduate education in the state of Colorado is analyzed in detail, and the implications to college education are discussed.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学高等教育研究開発センター
|
発行日 | 2002-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0302-0142
[NCID] AN00136225
|